برای رفع خطای جاوا اسکریپت در ویندوز 10، می‌توانید مراحل و نکات زیر را برای عیب یابی و رفع مشکل دنبال کنید:

مرحله ۱: حافظه پنهان مرورگر را پاک کنید

  • پاک کردن حافظه پنهان مرورگر وب شما می‌تواند به رفع خطاهای جاوا اسکریپت کمک کند. هر مرورگر مراحل مختلفی برای پاک کردن کش دارد. در اینجا مراحل برخی از مرورگرهای محبوب آورده شده است:

    • گوگل Chrome: روی نماد منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید، به «ابزارهای بیشتر» بروید و سپس «پاک کردن داده‌های مرور» را انتخاب کنید. حتماً کادر «تصاویر و فایل‌های ذخیره‌شده» را علامت بزنید و روی «پاک کردن داده‌ها» کلیک کنید.
    • Mozilla Firefox: روی نماد منوی سه نوار در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید، به “Options” بروید، “Privacy & Security” را از نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید، به پایین بروید تا به ” بخش Cookies and Site Data” و روی “Clear Data” کلیک کنید. مطمئن شوید که کادر «Cached Web Content» را علامت بزنید و روی «Clear» کلیک کنید.
    • مایکروسافت Edge: روی نماد منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید، به «تنظیمات» بروید، «حریم خصوصی، جستجو و خدمات» را از نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید، به پایین بروید. به بخش «پاک کردن داده‌های مرور» بروید و روی «انتخاب مواردی که باید پاک شوند» کلیک کنید. کادر «تصاویر و فایل‌های ذخیره‌شده» را علامت بزنید و روی «پاک کردن» کلیک کنید.

مرحله ۲: مرورگر وب را به‌روزرسانی کنید

  • به روز نگه داشتن مرورگر وب برای عملکرد و امنیت مطلوب ضروری است. گاهی اوقات خطاهای جاوا اسکریپت به دلیل نسخه های قدیمی مرورگر رخ می دهد. برای به روز رسانی مرورگر خود این مراحل را دنبال کنید:

    • گوگل Chrome: روی نماد منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید، به «Help» بروید و سپس «About گوگل Chrome» را انتخاب کنید. مرورگر به‌طور خودکار به‌روزرسانی‌ها را بررسی می‌کند و در صورت وجود آنها را نصب می‌کند.
    • Mozilla Firefox: روی نماد منوی سه نوار در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید، به “Help” بروید و سپس “About Firefox” را انتخاب کنید. مرورگر به‌طور خودکار به‌روزرسانی‌ها را بررسی می‌کند و در صورت وجود آنها را نصب می‌کند.
    • مایکروسافت Edge: به‌روزرسانی‌های مایکروسافت Edge معمولاً از طریق Windows Update ارائه می‌شوند. برای بررسی به‌روزرسانی‌ها، برنامه «تنظیمات» را باز کنید، به «به‌روزرسانی و امنیت» بروید و روی «بررسی به‌روزرسانی‌ها» کلیک کنید.

مرحله 3: برنامه های افزودنی مرورگر را غیرفعال کنید

  • برنامه‌های افزودنی مرورگر گاهی اوقات می‌توانند با عملکرد جاوا اسکریپت تداخل داشته باشند و باعث ایجاد خطا شوند. غیرفعال کردن موقت افزونه‌ها می‌تواند به شناسایی اینکه آیا هر یک از آنها باعث ایجاد مشکل شده‌اند یا خیر کمک می‌کند. در اینجا نحوه غیرفعال کردن برنامه های افزودنی در مرورگرهای مختلف آورده شده است:

    • گوگل Chrome: «chrome://extensions» را در نوار آدرس تایپ کنید، و شما را به صفحه برنامه‌های افزودنی هدایت می‌کند. سوئیچ کنار هر برنامه افزودنی را خاموش کنید تا آنها را غیرفعال کنید.
    • Mozilla Firefox: روی نماد منوی سه نواری در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید، به «افزونه‌ها» بروید، «افزونه‌ها» را از نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید و روی دکمه تغییر کلیک کنید. دکمه کنار هر برنامه افزودنی برای غیرفعال کردن آنها.
    • مایکروسافت Edge: “edge://extensions” را در نوار آدرس تایپ کنید، و شما را به صفحه برنامه‌های افزودنی می‌برد. سوئیچ کنار هر برنامه افزودنی را خاموش کنید تا آنها را غیرفعال کنید.

مرحله 4: تنظیمات جاوا اسکریپت را بررسی کنید

  • مطمئن شوید که جاوا اسکریپت در تنظیمات مرورگر وب شما فعال است. در اینجا نحوه بررسی و فعال کردن جاوا اسکریپت در مرورگرهای مختلف آورده شده است:

    • گوگل Chrome: روی نماد منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید، به «تنظیمات» بروید، «حریم خصوصی و امنیت» را از نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید، روی «تنظیمات سایت» کلیک کنید. “، و سپس “جاوا اسکریپت” را انتخاب کنید. مطمئن شوید جاوا اسکریپت مجاز است.
    • Mozilla Firefox: روی نماد منوی سه نوار در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید، به “Options” بروید، “Privacy & Security” را از نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید، به پایین بروید تا به ” بخش Permissions، و روی “تنظیمات” در کنار “اعلان ها” کلیک کنید. مطمئن شوید جاوا اسکریپت مجاز است.
    • مایکروسافت Edge: روی نماد منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید، به “تنظیمات” بروید، “مجوزهای سایت” را از نوار کناری سمت چپ انتخاب کنید، روی “جاوا اسکریپت” کلیک کنید، و مطمئن شوید که مجاز است.

مرحله 5: آنتی ویروس/فایروال را غیرفعال کنید

  • گاهی اوقات، نرم افزار آنتی ویروس یا فایروال می‌تواند جاوا اسکریپت را مسدود کرده و باعث خطا شود. غیرفعال کردن موقت آنها می‌تواند به تشخیص اینکه آیا آنها باعث این مشکل شده اند یا خیر. برای دستورالعمل‌های نحوه غیرفعال کردن آن‌ها به اسناد آنتی ویروس/دیوار آتش خود مراجعه کنید.

گام6: ویندوز را به روز کنید

  • به روز نگه داشتن سیستم عامل ویندوز برای ثبات و امنیت کلی سیستم بسیار مهم است. به روز رسانی ها اغلب شامل رفع اشکال هستند که میتوانند خطاهای جاوا اسکریپت را برطرف کنند. در اینجا نحوه بررسی به روز رسانی ویندوز آمده است:

    • Windows 10: برنامه «تنظیمات» را باز کنید، به «به‌روزرسانی و امنیت» بروید و روی «بررسی به‌روزرسانی‌ها» کلیک کنید. اگر به‌روزرسانی‌ها در دسترس هستند، آنها را دانلود و نصب کنید.

این مراحل به شما کمک می کند تا خطاهای جاوا اسکریپت را در ویندوز 10 عیب یابی و رفع کنید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است لازم باشد از پشتیبانی فنی کمک بیشتری بگیرید یا به انجمن های آنلاین مربوط به خطای خاصی که با آن مواجه می شوید مراجعه کنید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...